2012-11-21

325. Hälsning

11/366
// Bonnfrua

6 kommentarer:

Charlotta sa...

Alltid redo! :D

Eva Trillian sa...

Inspirerande glad bild :)

AnnaKK sa...

"Framåt steg för steg", poppade upp i mitt huvud när jag såg den här bilden. :-) Det var mottot för den juniorgrupp (scoutliknande, frikyrklig) som jag var med i ett par år i barndomen. Vi hade gröna skjortor och en beige scarfs. (Eller vad det nu var "trasan" kring halsen hette). :-)

Elisabeth Källblad sa...

Tycker nog den är lite för mycket arbetad, bilden alltså. För vitt i ögat och tänder och lite överskärpt.
Annars en bra ögonblicksbild. Du börjar bli väldigt duktig bonnfrua! :)
För att sen vara riktigt petig, så hade jag nog velat ha hela ordet Scoutlagen med... Men det är tinningatänk kanske... :)

Bonnfrua sa...

Elisabeth:
tack för din kritik. Det jag har gjort med bilden är att den är beskuren och de röda ögonen (var tvungen att använda blixt då jag inte hade ngt stativ med mig) fixade (?). Då jag brukar skippa blixten är jag inte alls bra på att redigera röda ögon och är inte nöjd med resultatet! De vita tänderna vet jag inte hur jag ska få mindre vita då jag inte har grejjat med det... Lite mindre skärpa kan jag också hålla med om. Scoutlagen är likosm skymd bakom en annan scout... jag stod längst ner i salen och försökte komma åt att få någon bra bild, vilket inte var helt lätt. Är ju inte pressfotograf och springer fram för att ta bilder precis... det överlät jag åt föräldrarna! :-)

Helena sa...

Min dotter var också med i scouterna för en del år sedan, men hon tröttnade sedan. Bilden fick mig i alla fall att minnas hur stolt och glad hon var när hon fick sin scoutskjorta. :)