2011-05-31

171. Maj

173/365


Då var det i sista stunden dags för maj månadsbild från stora trappan.

Hade tänkt mig att det skulle varit trimmat runt träden och se lite skapligt ut när jag visar upp trädgår´n så här, men se att min lilla elektriska maskin började ryka när jag begagnade mig av den i lördags, så den gav upp.

Och förresten så har jag inte tillräckligt med skarvkablar som räcker "ner i trädgården". Så det blir att bida sin tid tills Maken hinner få ordning på röjsågen och ändra den till en trimmer. Till midsommar kanske??? Drömma kan man ju...

// Bonnfrua

2 kommentarer:

annette sa...

Vilken skillnad på en liknade bild jag minns sedan tidig vår, härlig grönska.
Synd att ta bort för mycket av gräset runt träden, så det gör ju inget om Din make inte hinner fixa trimmern förrän till midsommar;)
Det är lite strul med kommentarer lite här och där, nu kom jag till någon knstig sida där det stod om cookies.
Men jag tryckte bort och började om jag;)

Ha det gott!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Så grönt och fint det har blivit!
Ni har en så maffig gång fram till huset. Mäktigt!

Det blir tid till röjande också!
Oroa dig inte.
Ha nu en finfin onsdag!