2012-02-08

Teknikutmaningen- del 5

Hos Elisabeth är det teknikutmaningen del 5 idag med temat naturliga inramningar.

Det här har för mig varit en utmaning då jag sett inramningar lite varstans, men när kameran varit med så har fotograferingen inte lyckats alls som jag ville ha det! Irriterande minst sagt, men två olika bidrag har jag här ändå:



Kyrktornet är inramat av kraftledningsstolparna. Här har jag fått beskära bilden hårt för att få ut den detaljen då det är ca 3 km fågelvägen till kyrkan från min utsiktspunkt där just detta motiv finns. Brusig bild som jag har lekt lite med för att få den mer som en tidningsbild i en äldre gulnad dagstidning. Frågan är om det är "ramen" som ska vara lodrät eller kyrktornet?


Här är det macrolinsen som fått jobba istället. På knyppeldynan växer Tant Grön fram, en del av hennes kjol är inramad av vanliga knappnålar.
Inga porträttliknande bilder alls idag, men som jag skrev: jag har inte fått till det som jag velat.

// Bonnfrua

5 kommentarer:

Elisabeth Källblad sa...

Jag tycker nog kyrktornet ska vara rakt, så som du valt. Snyggt med bildbearbetningen också, ger en relevant känsla till en kyrka!
Valet av inramningen talar lite om samhällsutvecklingen så det är ett plus, helt klart.

Hade jag nu inte vetat om förutsättningen du hade så hade jag sagt att du skulle gå närmre och sänka dig för att få med hela tornet, inklusive "tuppen" på taket och lite luft där.
Och kanske lite luft på sidorna också om du ska ha med de där isolatorerna som ledningen hänger i.

Om du ska visa kjolen, så är det en snygg inramning med nålarna!

Snyggt jobbat och extra plus för dina ansträngningar med både tele och macro!

annette sa...

Tycker att Du har lyckats mycket bra med Dina bilder, är ju snygga inramningar båda två, jag kanske hade försökt att gå närmare kyrkan, men ibland så fungerar det ju inte att göra så!

Favoritbilden blir knypplingen, så snyggt inramad!!!

annette

Eva Trillian sa...

Tant Gröns kjol? Låter spännande :-)

Pysselfarmor sa...

Oj knypplar du! Så spännande - hoppas vi får se hela "verket"....

Arto sa...

Hej
Ja det var ingen lätt uppgift.
Kul att se dina bilder.
Bra motiv och bra med olika objektiv.
1:a bilden tycker jag är bra med tanke på omständigheterna.
Snyggt med korslinorna för de förstärker ögats dragning till kyrktornet.
Röstar på att kyrktornet skall stå lodrätt.
2:a bilden fångas in på ett bra sätt med den "gröna pilen", som leder in ögat i centrum. Men ögat gör ett hopp till höger på de färgade knappnålshuvudena vilket kan upplevas lite konstigt. Kanske beskära lite grann?

Mvh Arto