2011-11-20

Fototriss: Inramad

Fototriss denna vecka bjuder på en tävling hos coolstuff och temat är inramad.

När jag läste detta igår så hamnade jag på dotterns ridlektion i tanken direkt. Så kameran fick följa med och försöka rama in lördagsnöjet.


Shettisen Pigge är väl inramad i sin box.


Förberedelserna inför ridlektionen är i full gång, och det ramas in av stalldörren.


Padocken där ponnyn (med dottern på ryggen) får göra volter, "hoppa" över en björkstam och allt vad det nu är, är inramad av ett elstängsel (utan el!).


Det får bli min tolkning av inramad, en lantlig sådan.


// Bonnfrua

18 kommentarer:

Nett sa...

Vilken fin dag :) Inramad är oftast närmare sig än man tror. Snyggt tolkat.

Eva Trillian sa...

"Vardagsnära" inramad! Fin triss! Och skönt med svartvitt!
Önskar dig en skön söndag!

Tristan sa...

Flott med hest. Min datter er å rir på et ridesenter i dag.

AnnaKK sa...

Intressant tema som du löst på ett både fiffigt och sammanhängande sätt! :-) Blev riktigt sugen nu på att själv vara med i Fototriss den här veckan. Får se om jag kommer på några lämpliga inramningar... :-)

Jag var heller aldrig på nån bal när jag slutade gymnasiet. Gick 2-årigt, och det var minsann bara de som gick 3-årigt som fick ha bal! På den tiden var diskriminering ett ganska okänt begrepp, typ... <:-I Å andra sidan... Jag hade nog avstått ett sådant spektakel i vilket fall som helst!? <:-) Men nu tycker jag det är rätt kul iallafall att dottern ska gå på en, och tydligen får de ta med sej vilken kvaljer de vill (alltså inte nödvändigtvis en skolkamrat som också ska ta studenten) så då blir det ju ännu festligare. Hennes kille tog studenten i år men var aldrig på bal då, men nu lär han få en ny chans - och ett nytt tillfälle att använda sin tjusiga kostym! :-)

Anonym sa...

PS!

Rättelse: Ang dotterns kille och "en ny chans", förresten... För att citera hur dottern själv uttryckte saken: "Jag ska minsann TVINGA med honom!!!" ;-D

/AnnaKK

Rantamor sa...

Så bra att du hade kameran med...
och varför skulle du inte det förresten....
vilket roligt söndagsnöje att få rida...
där hade ju jag haft en jockey till mitt tema i 365...
men nu får jag nog improvisera lite =D

Ha d gott.

Barnens Hjältar sa...

Härliga bilder :-) Kul att få rida ..

4U2 sa...

Fin triss, gillar den rödhårige! ;)

annette sa...

Vilken fin och stämmningsfull triss Du fick till på inramat, tror nog Din dotter är stolt oxå som får vara med!

Du lyckades med ngt mysko nyss hos mej, nämligen kommentera innan jag postat inlägget, snyggt gjort;)

Ha en fin söndagskväll i busvädret(
annette

Oliver sa...

Den varma bilden av Pigge är oemotståndlig. Fint trissat!

Kicki sa...

Vilken söt häst! Fina inramningar!

Anitas Blogg - Malta sa...

Den här trissen tycker jag om. Kanske för att jag är förtjust i hästar men främst för att du lyckats så bra med bilderna. Fint inramade.

Linnea sa...

Så läckert! Vilket fint söndagsnöje. Det finns något rofyllt med hästar. En spilta, mumsande på hö och lite lekfullt buffande. Fint triss!

Paul Crnic sa...

Fint inramat.

Cina via Gizmo sa...

Det var en jätte fin triss..

Anita A sa...

Bäst att alltid ha kameran med sig! Fin inramad triss med dottern och ponnyn.

Anonym sa...

Säkert genomfört inramningstema, enkelt och rent. Och snyggt förstås!

Jah Hollis sa...

Det var fina varianter på det inramade temat.