2011-11-19

Starke man

Efter en liten välförtjänt (?) paus dyker jag fram här igen.

Fast ärligt talat: Det är skönt att vara klar med utmaningen! Fast underligt kändes det när jag slängde listorna som legat brevid datorn sedan början av året med alla teman på. Diverse kaffefläckar hade det blivit på dessa... kan kanske bero på att en kopp kaffe till bloggandet smakar otroligt bra!

Idag har vi hämtat hem adventsgranen från skogen. Jag säger av gammal vana"hugga gran" men i år var det motorsågen som var mest lättillgänglig när vi skulle bege oss till den lilla skogsplätten som tillhör gården. Huvudsken är att granen fälldes.
// Bonnfrua

5 kommentarer:

Rantamor sa...

En adventsgran måste ni ju bara ha och har men en egen skogsplätt så behöver man inte som vi andra stjäla en gran....

Vill se en bild av den när den lyser också...

Rantamor sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Charlotta sa...

Kaffe smakar aaalltid bra. ;)

Maffig gran!

annette sa...

Ja, egentligen skulle vi kanske ha fotat listorna innan vi kastade dom, för mina var oxå fulla med kaffefläckar;)
Härlig bild på"starke" mannen som drar hem den nyhuggna granen,har man barn som Du så är det lite roligt med julen och alla förberedelser kan jag tänka mej, själv åstadkommer jag inte så mycket, men jag trivs ju bra ändå;)

Ha en fin kväll!

annette

Marie sa...

Adventgran? Vad är det? Det kanske jag också skulle ha en. Eller nej. Sånt extra krångel. Nä. Nej. Du kanske fotograferar er gran senare så kan jag beundra den istället?:)