2011-11-24

Tjuvstart

Fönsterputsning är inte det jag ser fram emot ska erkännas. Men den här dagen hade "jag tagit" till detta göromål på övervåningen. Sonen hade studiedag så hjälp fick jag också...

Naturligtvis njuter jag av rena fönster, men det är liksom det att komma dit som är kruxet...

Men nu så har hela huset fått sig en omgång, ja fönstren alltså! Golv och annat kan tänkas få se sig städade imorgon. En sak i taget.

Men adventsstjärnor- och stakar har kommit på plats under dagen. DET är mysigt!


Söderfönstret uppe, en gammal plåtstjärna efter Makens Mormor.
Norrfönstret har också en stjärna men från min Gammelmormor via min Mormor till mig. Nostalgi med anor i vår hall kan man kanske säga.


// Bonnfrua

3 kommentarer:

Rantamor sa...

Den första plåtstjärnan känner jag igen...
undras om inte min morfar hade en sådan...
kul att få se.
Ja mina fönster borde ju ha fått en omgång dom med...
men nu har det ju varit aaaatthjooo här hos mig i tre omgångar så det finns inte så mycket ork.

Tjingelingen.
Men kikade på mina tomtar i skåpet idag...
kolla min blogg...
va glad dom blev.

annette sa...

Oj, har Du redan kommit dit, och visst är det vackert med alla ljus nu´i mörkret, oxå en speciell känsla när det finns minnen i ljusen!

Här kommer det nog inte fram ngt förrän till nästa helg!

Ha en fin fredag!

annette

AnnaKK sa...

Vi har exakt samma syn på fönsterputsning, du och jag! Och idag är det jag som går och"samlar mej" inför det... Fast jag har inte bestämt mej ännu för om jag verkligen ska ge mej på det - väntar jag tills imorgon kanske det går att få maken till att göra det istället!? ;-)

Jag gillar den där typen av stjärnor som du har på ditt andra foto. Nostalgi, som sagt - finns en sån i mitt föräldrarhem. :-)

Men i det här huset är det nytillverkade i stil med den på ditt första foto, som får pryda fönsterna i advent/jul. Bara de lyser så är det gott och väl. Måste komma ihåg att köpa några nya glödlampor när jag ska till affären i eftermiddag! :-)