2011-11-26

Hyacinter

Sonen var med och köpte hyacinter i veckan. En av varje färg, bestämde han. Jag brukar vilja ha enbart vita, men det kan ju vara kul att variera sig.

Och tänk att kreativiteten slog till, det händer inte ofta ska ni veta att jag gör något "på fri hand" så där lite heminredningspyssligt.


Efter en del funderande kom det gamla Kockumsfatet fram och där fick "kreativiteten" fritt spelrum med de saker som stod till buds: mossa, gamla stenar och kulor. Tom några små tomtar lyckades jag rota fram ur en låda.

Resultatet ser ni här, och det är speciellt visat för Mormor!
(Japp, min 80 +Mormor läser bloggar och googlar fram recept mm!)
// Bonnfrua

2 kommentarer:

annette sa...

Är inte heller någon som pysslar på fri hand, så jag blir som alltid imponerad av ngt som är gjort så fint som det här, måste ju vara jättekul för Din MorMor att få se oxå!

annette

AnnaKK sa...

Sånt där är också jättemysigt, tycker jag, att bygga som små landskap i lite större krukor/kärl. :-) Inte för att jag gör det själv i någon större utsträckning, men iallafall. Har dock gjort några arrangemang ute på verandan - ska visa upp dem i bloggen sen nån dag.

De vita hyacinterna är även mina favvisar, förresten.