2011-06-18

189. Lucia

165/365


När det var läggdags igårkväll för barnen började de fnittra där uppe. Så kom de ner och sjöng "sankta Lucia" med tänd luciakrona och pepparkakshatt.

Kameran åkte fram i ett huj men den detaljen att ändra inställning missade jag.

När det var åtgärdat blev det bara "uppstyltade" kort utan spontanitet och glädje lysande ur ögonen på barnen, så därför valde jag detta suddiga kort ändå. Helt enkelt för att buset de har hittat på riktigt lyser om dem.


// Bonnfrua

4 kommentarer:

Della sa...

En riktigt härlig bild! Bilder behöver verkligen inte vara skarpa för att vara bra.

Mia sa...

Vilket överrskande tema så här mitt i sommaren! Jag gillar överraskningar och jag gillar bilden!!! Härlig!

annette sa...

Helt rätt av Dej att ta den här bilden, för det riktigt lyser av bus om Dina barn, undrar hur tanken på Lucia föddes hos dem nu i juni;-))
Kul med rapsoljan, visste inte att Ni hade gårdsbutik, förstår att Ni bara säljer bra produkter där om Ni säljer Sänkdalens rapsolja;-))
Den är så fin, har helt slutat med olivolja sedan jag hittade den här rapsoljan!

annette

Elisabeth Källblad sa...

Underbart levande bild!
Ibland SKA det liksom vara lite oskärpa, det förstärker buset.

Så ni har rapsolja! :-)
Jag gjorde bilder till en rapsreklam för många år sedan, som jag letade efter "de perfekta fälten" under lång tid. Jag tänker fortfarande ur fotosynpunkt så fort jag ser ett rapsfält än i dag, och har memorerat flera "bra objekt"!!! Ha ha