2011-09-24

Fototriss: Fönster

Veckans triss handlar om fönster. När jag läste temat visste jag direkt vilket fönster jag skulle fotografera! En bit bortåt vägen har de en nymålad gammal ladugård som är byggd med liggande timmer. Väggen lutar lite hit och dit, precis som det ska vara (och är) på gamla hus. Mitt på gavelväggen sitter ett gammalt välbevarat fönster som även det har fått sig en omgång av målarpenseln. Att sedan solen lyste och gav oss en skön septemberlördag, det är ju bara ett extra plus i kanten!

Här ser man lite grann hur väggen lutar och är skev. Fönstret ser nästan rakt ut från denna vinkel.

Tog med en bild på mjölkrummet för att få en rak(are) vinkel att jämföra med. Även fönstret har sitt eget speciella vridna skeva utseende.


På en stor ladugårdsvägg är fönstret litet. Över ser man gamla dörren till höskullen.

Det gör mig så glad när gamla byggnader bevaras och används i det ursprungliga sneda skicket.

Charmigt fönster det här med sin egen genuina form och vinklar.



// Bonnfrua

15 kommentarer:

Della sa...

Charmigt fönster och charmig byggnad. Kul med dom starka färgerna.

Mina burkar sa...

Ja det var verkligen läckra färger på dessa... / Kajsa

Bitznpicez - Camilla sa...

Mitten gillar jag bäst. Gillar att jag ser strukturen i trät.

Anette sa...

Herlig triss med glade farger :)

Nett sa...

Vackert, s¨å läckert med det vita mot det röda :)

Morten Pedersen sa...

Flott rødfarge og jeg likte de hvite vinduene.

Anna tassar in.. sa...

Jag håller med dig det är verkligen härligt med sneda och charmiga fönster..ditt bidrag är helt i min smak.

Lena sa...

Vilka otroligt vackra bilder!

Janne sa...

Du har fått med känslan av gammalt trä i dina bilder. Gillas.

Lasseivomma sa...

Jag håller helt med dig. De gamla fina timmerhusen med originalfönster är oerhört charmiga.

Anneli Esséus sa...

Gillar färgerna, härligt!

Åke Blomqvist sa...

Härligt att du hittat den skeva biten :) Gammla byggnader har oftats rört på sig och trä är levande.

Cina sa...

Tycker jätte mkt om de här smårutorna mot det röda... Verkligt fin triss

Jah Hollis sa...

Det var verkligen ett färgstarkt yttre det huset fått. Fin triss.

Linnea sa...

Så vackra fönster och så vackert bevarade timmerhus antar jag. Läckra färger, m.m. Sen med kommentar denna gång.