2013-04-17

7. "Vita huset"

Nu så ska jag försöka avbryta min låååånga paus. Arbete, tenta och lite annat har liksom tagit ut sin rätt och varken kamera eller dator har fått min uppmärksamhet... Livet är ju så ibland, men nu som sagt gör jag ett försök att återkomma till bloggvärlden igen. Jag börjar med ett hus (ligger ju efter i utmaningen kan man säga, men jag hoppas på att komma ifatt så småningom).
 
 
Det är ett grannhus som ligger uppe på "svältera". För er som inte är inbitna östgöttar så betyder det helt enkelt att det är mager jord på åkermarken, så där har man byggt ett hus (1975). Det är numera till salu då ägaran helt enkelt efter pensioneringen bestämt sig för att flytta in till stan. Barnen kallar huset för just "Vita huset" då det är ett vitt hus!
 
Den här lilla gosingen är min systerdotter, numera hela femton dagar gammal! Vi hade förmånen att få snusa och titta på henne i helgen som gick, hon brydde sig inte om allt ståhej utan sov så gott så!

Inga kommentarer: