2011-08-05

260. I bakgrunden


106/365


Här har det en "fåra" körts upp några meter i päraåkern med hjälp av Ferguson och den sk "kroken". Barn och traktor ses i bakgrunden då jag försökte få till ett kort på potatisen

Kunderna måste ju kunna köpa färska handplockade pära imorgon när gårdsbutiken är öppen.

Blasten är avlsagen och nu ska potatisen mogna några veckor innan den börjar skördas på allvar. Men då blir det med hjälp av maskiner, ty arealen är alldeles för stor för att handplocka pärana!


// Bonnfrua

4 kommentarer:

Elisabeth Källblad sa...

Men hittar du alla potäter där?
Gömmer sig det inte flera i jorden, gräver ni runt då?
När jag plockar mina för hand så får man ju gräva rätt stort runt varje planta!

Bra tolkning!

Rantamor sa...

Färsk potatis direkt i grytan...
kan det bli mera somrigt gott än just d ???
Och glada sommarbarn i bakgrunden...
Härligt.

annette sa...

Ja, det måste dom få göra;)
Har själv ett ställe där jag kan köpa precis nyupptagen paotatis, om den är handplockad vet jag inte, måste nog fråga om det;)
Det är så gott med nyupplockad potatis, kokad med dill och salt.
Hoppas det kommer mycket kunder till butiken idag!

Ha en fin lörag!

annette

Ps. Menar Du att det märks när barnen inte är hemma;)

Morten Pedersen sa...

Det er utrolig hvor mye godt en kan lage av gode poteter.