2013-05-07

Nu är det klippt!

Förra gången jag satt vid datorn för att blogga började övriga familjen fnissa och styra runt nere i köket. Rätt som det var kom dessa två filurer upp:
 
 Maken hade på olika vägar blivit förärad ett gäng kläder, och naturligtvis skulle barnen prova! Inte precis deras storlek, men vad gör väl d et när man kan ha roligt en stund?
-"Ta kort då Mamma!!!" sa de och poserade villigt och glatt (vilket inte hör till vanligheterna).
Sicka godingar de är mina barn.
För inte är jag partisk... hihihi
 
Sonen har blivit långhårig, det är liksom ingen frisyr utan bara långt hans hår. Och så var frisören sjuk! Suck, men vi kom fram till att en sommarfrisyr kan ju Morsan fixa med trimmern här hemma. Så vi passade på att ordna den kortare frisyren ute i försommarsolen, smidigt att slippa allt hår inne i köket! Praktiskt när man kan göra så, om du frågar mig!
 Före.
 Efter.
Betydligt kortare, men den sk Tintin-luggen försvann, vilket inte var populärt. Men om några veckor när håret växt lite kommer virveln i pannan att fixa den speciella looken helt av sig självt.
 
Det växer ju så det knakar ute nu, det är sannerligen krafter i vårlöken när den vill upp i grönytan!
 
Det är full fart ute på åkrarna nu, spannmålen är sådd och nu är det potatisen som ska ner i backen illa kvickt. Här ser man Far och Son knalla hemmåt hand i hand, det gäller att ta tillvara på Pappatiden man får så här års.

5 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Bilder jag bli glad av :) Är benägen att hålla med dig om att dina ungar verkar goa ;)

Charlotta sa...

Vilka härliga fotomodeller, känner glädjen ända hit. :)

Felix sa...

Härliga bilder som man blir glad av!

Och bilderna på vårlöken och syrenen är fantastiska!

Vårhälsningar
Elisabet

annette sa...

Urmysiga barn Du har, charmtroll är vad dom är;))
Att Du vågar ge Dej på att klippa sonen tycker jag är starkt, blev ju dessutom väldigt bra!
Blir så lycklig när jag ser alla dessa bilder, speciellt bilden på far och son hand i hand!!
Ha det gott!
annette

AnnaKK sa...

Vilka härliga mannekänger! :-D

Ja, snacka om att det VÄXER nu!! Gräsmattan har lagt på sej flera centimeter på bara ett par-tre dygn - men nu när vi har bina att tänka på så velar vi om vi ska klippa den eller låta maskrosorna slå ut!? Hm...

Det får nog bli så att vi klipper utåt vägen, men sparar biten närmast kupan. Eventuellt bestämmer bina själva hur de vill ha det med den saken - går de till anfall när vi klipper nära kupan så är det väl lika bra att låta det bli "äng" där... <:-)

Barnen har jag aldrig klippt, men numera klipper ju dottern oss allihopa. Har inte varit hos nån annan frisör på 4 år, eller nåt sånt. :-) Däremot klipper jag hunden själv, och sist blev det lite katastrofalt faktiskt... Men pälsen har växt ut igen nu, så snart är det dags att göra ett nytt försök!